Gekende problemen voor Intervat

Een lege klantenlijst invullen

  • Indien u onder de vrijstelling valt, dient u uw omzet op het eerste scherm in te vullen met 2 cijfers voor de centiemen.
  • Indien u geen klanten hebt, u dient "Gelieve uw akkoord te geven voor de automatisch berekende totalen" aan te vinken op het 2'de scherm van de lijst van de klanten 
  • Klick op  "Voldende"

Een aangifte verbeteren

Om een verbeterde aangifte te verzenden:

  • Klik op "Algemene inlichtingen" van de aangifte
  • Kies "Verbetering van een voorafgaand document"
  • In het vak "Ref van het verbeterde document" dient u het referentienummer in te vullen dat u vindt op  het PDF ontvangstbewijs van het originele document.
  • Vul het document in op de gewone wijze en verstuur het.

Op deze wijze wordt het originele document automatisch geannuleerd en vervangen door het opnieuw verstuurde document.

Voor het versturen van een verbetering via XML bestand, dient u volgende lijn toe te voegen (hieronder in het geval van een klantenlisting):

De menu aan de linkerzijde is niet zichtbaar

  • Klik op het 2'de icoontje bovenaaan rechts op uw scherm

Na authentificatie komt u op MyMinfin terecht

  • Desactiveer de beveiligde modus, volg deze procedure.
  • Gelieve geen snelkoppeling of favoriet te gebruiken
  • Gelieve enkel de link te gebruiken die u kan vinden op de pagina van de applicatie.

Fout: E_TRIPLE_DECLA_FOUND

  • De aangifte is 3 maal ingediend op dezelfde dag: u dient 24u te wachten alvorens opnieuw in te dienen

Fatal errror: U bevindt zich in inhoud "Mandataris", de gegevens betreffende de mandataris dienen ingevuld te worden.


  • De zone die dient vervolledigd te worden door de mandataris bevindt zich onderaan het eerste scherm nadat u het BTW nummer heeft ingevuld op het dashboard en geklikt heeft op "start het ingeven via schermen":

Fout: technical code_99 REF:5c38ecbf-90cd-3b7....

Er is een probleem met uw XML bestand.

Indien u de fout niet begrijpt, stuur dan een schermafdruk en het XML bestand dat u wenst te versturen

naar info.intervat@minfin.fed.be

De aangifte staat op 'Te Tekenen' of 'Gevalideerd'

Meldt aan op Intervat, en op het Dashboard vindt u uw verzonden aangiftes terug.

Indien er staat 'Succes' is uw aangifte correct verzonden en kan u de ontvangsbevestiging downloaden via het icoon 'PDF'

Indien er staat 'Te Tekenen' of 'Gevalideerd' moet u de aangifte nog ondertekenen en verzenden. U kan dit door door op het 3e icoontje te klikken (oranje tekstballon met grijze pijl)